lördag 9 februari 2008

Vilken roliga dag tralalalala!!!

Gårdagen slutade betydligt roligare än vad den började. Mina vänner är de bästa vänner man kan ha!!! Värdinnan för kvällen hade hittat på massa roliga lekar som vi utförde. Spelade bowling i hennes hall, tävlade i att bygga högsta korthuset... vilket inte var helt simpelt för de som hade hunnit få några öl i sig (jag vann förövrigt så nu kan jag skriva i nästa CV "Världens bästa korthusbyggare"), bingo och frågesport. Sen gick vi ut tillsammans och festade vidare. Jag stötte på mitt jobb, först tyckte jag det kändes lite konstigt har ju inte träffat dem på ett tag. Man blir lätt bortglömd som mammaledig, sen ska jag inte kasta sten för jag har själv inte varit och hälsat på ännu med min minigris. Iaf kvällens höjdpunkt var när chefen sa att han hade MASSA vikariat till mig då många skulle försvinna från jobbet. KUL eller hur, fast ändå inte.. vadå vikariat??? Jag sa till honom att vikariat kan jag få var som helst, så om han inte har en fast tjänst att erbjuda så var jag inte intresserad.. och då sa han att givetvis skulle han fixa fast åt mig... Iiiihaaa!!!. Jag skall in på måndag och förhandla. Första gången som jag stod vi ett blackjack bord och snackade löner och fackavtal, men någon gång skall vara den första.

Inga uppdrag i helgen... jag vilar!

Hoppas alla mår bra och att rätt låt vinner i kväll!

3 kommentarer:

Växla ner sa...

gomorron. Du ska ju göra en daglig utmaning, men nu tänkte jag utmana dig på en månatlig sådan. Från och med idag den 10 och fram till den 10 mars ska vi tävla om vem som kan dra in mest extrapengar, dvs inte lön, bidrag mm. Däremot räknas försäljning av saker, pokerspelande, extrajobb, adsense, baglady-lekande. Antar du den?

klotljus sa...

Intressant!!! Nu behöver jag min fantasi då. Fasen också baglady är inget för mig, poker.. I like´, adsense.. njae där tjänar jag lika med noll, försäljning.. okej där är nog min förtjänst isåfall. Du skriver inget om att tigga.. för jag e grym på klarinett så jag kanske ställer mig på torget o spelar.. e det okej??

Växla ner sa...

helt okey