söndag 10 februari 2008

Skön helg!

Helgen har varit lugn och skön. Varit mycket med min familj. Min lille son blir bara större och större och varje dag så gör han små framsteg.

Har fått en utmaning också, som skall sträcka sig en månad framåt och den ser ut så här:
Jag skall samla ihop så mycket extra pengar som möjligt (Helst 5000) Ex: sälja saker, spela poker, panta burkar osv. Den utmaningen tog jag gärna. Fast jag vet inte riktigt hur det skall gå till. Poker spelar jag gärna, men det är ju ingen direkt säker inkomst. Så det jag tänker dra in storkosan på är att sälja saker. Har en del möbler, tavlor och kläder som bara tar plats.

Så för att redovisa till kvinnan bakom bloggen "att sanera en dålig ekonomi" så har jag idag fått in 4 dollar på diverse (vilket jag tackar dig för, pga din reklam för min blogg på din sida)
200 kr som jag sålde min Kilah jeans för till min stora syster. Älskade de jeansen men hann bara använda dem 3 ggr innan jag blev gravid och nu är de för små. Hon gjorde ett fynd och jag tjänade 200 kr. DESSUTOM så hittade jag en tvättad hundring i fickan på jeansen innan jag sålde dem. Räknas det???
Vill bara säga om min vackra syster läser det här, att hon var skit-snygg i dem!!!

Dagens summering:
4dollar diverse
200 kr försäljning
100 kr (upphittat i byxficka på sålda jeans)

Mina andra mål då:

Plugga: Har precis slagit igen böckerna efter att fått ihop en väldigt bra analys av maya indianerna "stolt"

Träna: Går ganska bra, har slutat gå som en cowboy

Budget: Inte gjort det ännu, vet inte vad som skrämmer mig..

Dagliga utmaningar: Vilar lite från dem.

Hej hopp nu börjar en ny vecka

1 kommentar:

H sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.