måndag 4 februari 2008

Dagens utmaning var hemsk!!!

Klockan är nu efter tolv och jag bestämde mig för att utföra dagens uppdrag redan nu för att inte banga ur och ville dessutom göra det gömd av nattens mörker. Tyckte först inte att det skulle bli så svårt att söka ett jobb som jag absolut inte är kvalificerad av, men när det väl kom till kritan så sitter jag här nu. Har genomfört uppdraget och skäms så att hela gatan är upplysd av mitt röda nylle.

Jag letade i genom hela arbetsförmedlingens sida efter jobb som verkligen är utanför mitt kunskapsområde och hittade en tjänst som kräver det här:

"Vi söker dej som kan beräkna influensområden och beskriva påverkan av olika verksamheter i vatten med avseende på ändrade flöden och förutsättningar för flora och fauna. Du skall vara väl förtrogen med gällande miljölagstiftning. Det är meriterande om du har god insikt i att driva projekt. Du är geohydrolog, limnolog eller liknande och har arbetat med ditt ämnesområde minst 5 år. Du ska vara självständig, initiativrik och social och ha lätt för att knyta kontakter och bygga upp förtroende för din kunskap. Vi tror att du nu jobbar inom konsultbranschen eller på någon myndighet och känner att det är dags att byta miljö. Du får möjlighet att fortsätta utvecklas inom detta och andra närliggande områden i ett företag med tydlig och ansvartagande miljöprofil. Du kommer att arbeta i ett inledningsvis litet gäng med stora resurser."

Jag har RIKTIGT dåligt samvete med, känns riktigt taskigt att skicka i väg en ansökan och ta upp en annan människas tid med att läsa MIN CV. Fy... vad var meningen med det här uppdraget egentligen. Men men det står ju i boken att det här skall förändra mitt liv, så vem vet. Kanske kommer jag byta karriär?

3 kommentarer:

Växla ner sa...

gapskratt

klotljus sa...

hon som läser min jobbansökan skrattar nog med dig...

Johan & Pernilla sa...

Gud va du är modig!

Det jag gillar mest med dig är hur cool du faktiskt är med såna här saker, du är den perfekta människan för en Uppdrags-bok!

Stor kram,