måndag 11 februari 2008

Vilken affärsidé!!!

Håller just nu på att tävlar, som ni alla vet som läser min eller ekonomisanerings bloggar. I vanliga fall brukar jag inte vara en sån här "spara" men tävling är tävling och de vinner jag oftast. haha!!

Nu har jag fått världens bästa förslag: Jag ringde min andra syster och frågade vad jag fick om jag städade hemma hos dem. Hon skrattade mest och tyckte att skulle hon betala för städhjälp så skulle hon nog inte anlita mig. Istället sa hon att hon mycket gärna skulle betala om jag städade MIN garderob, för den ser för j-lig ut. Jag har nämligen en sån där stor garderob/rum som jag inredde när vi köpte huset. Jag tänkte att det var perfekt för alla mina kläder. Men någon ordning har jag då inte haft, för det är mycket lättare att slänga runt kläder när man har ett helt rum att stöka ner. Så jag får 20kr och lillasyster om jag städar garderoben, 20kr av min svåger och HUNDRA kronor av min sambo.
Är jag sååå stökig så jag behöver betalt för att städa efter mig.. hmm skiter i vilket.

Hej hopp.. skall ta på mig skyddsutrustning och TACKLA mig in i min walking closet nu.

Inga kommentarer: