tisdag 5 februari 2008

Ny dag-Nya utmaningar

Är fortfarande lite generad över min jobbansökan. Har fått för mig... uhh hemska tanke: Tänk om någon jag känner läser CV:t och jag blir HELT idiotförklarad. Men chansen är väl inte så värst stor? Det dåliga samvetet börjar iaf gå över, då jag har tänkt på alla gånger jag skickat ut jobbansökningar som jag verkligen är kvalificierad för och de säkert inte ens har ögnat igenom min ansökan.

Då dagens dagliga utmaning är avklarad så tänker jag ta tag i mina andra mål lite mer seriöst idag.

Ekonomi:
Det här har jag gjort idag:
Sagt upp mitt fondkonto och sålt mina andelar. Hade nämligen ett konto hos Swedbank som blivit kvar efter att jag bytt bank. En glad överaskning!!! Nu har jag sålt dem och sagt upp kontot då man har förstått att spara i fonder inte är det bästa sparsättet. Sen passade jag också på att boka tid hos min bank för att gå igenom sparförslag till min nyfödde.
Sålt kurslitteratur för 600 kr. Jag klarade av en muntlig kurs i spanska a 7.5poäng och firade med att sälja alla böckerna till kursen.

Det här skall jag göra innan dagen är slut:
Gå igenom min ekonomi och göra mappar för alla räkningar. Helt enkelt få ORDNING! Sen imorgon skall jag sätta mig ner och göra en budget. Idag blir det rensning!

Träna:
Jag ska i väg och träna innebandy i kväll. Kuuuul! Hot body.... Here I come... hoppas jag inte dör bara.

Plugga:
Skall sätta mig ner och har bestämt mig att jag iaf skall få ner en halv a-4 i min uppsats kring spaninen och sydamerikas historia innan Columbus. Skall också läsa minst 30 sidor i den skönlitterärar boken jag håller på med.


Klappar mig själv på axeln och känner mig DUUUKTIG.. och det är ingen dum känsla alls

4 kommentarer:

Växla ner sa...

öppna sparkonto på ikano, behöver du ta ut så har du pengarna i stort samma dag, men det gör iaf att man måste tänka till innan man sticker iväg och shoppar i och med överföringen. Bra ränta med. Varför har du ingen reklam på din sida, bara konstiga saker

klotljus sa...

Bra idé med Ikano. Vadå konstiga saker, menar du det jag skriver hahah?

Marcus sa...

Du är duktig som sätter upp dagliga målsättningar. Det borde jag också göra :)

H sa...

Ja! Träna och bli lika smärt och slank som Dede!