lördag 1 mars 2008

Jobbigt att vara orolig förälder.

Lill-killen har åkt på världens största och sin första förkylning. Han snorar, nyser och gnyr om vartannat och nu känner jag av baksidan med att ha barn. Om man nu kan kalla det för det. För jag blir så orolig. Det är så jobbigt att se sitt barn sjukt även fast jag vet att den är en förkylning som går över, så kommer ju ändå funderingarna krypande... tänk om han skulle bli riktigt sjuk, tänk om han råkar ut för en olycka, tänk om han blir retad i skolan osv...
SKA DET VARA SÅ HÄR NU??? antagligen...
Det är en omställning som heter duga. Jag har aldrig varit rädd för någonting innan.. varit odödlig.. nu finns det MASSOR av hemskheter som väntar runt husknuten. Jag har till och med fått för mig att någon kan kidnappa mitt barn.

Nu har jag kommit till insikt... JAG har blivit en nojjig mamma... shit!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe! :) Det där är något de flesta inte räknade med. Jag har varit där själv. Det går inte att skydda sina barn mot allt (tänker exempelvis på http://ettbarnsratt.blogspot.com) men å vad man önskar man kunde. Inkl. förkylningar och svårigheter att andas när man ska sova om näsan är täppt.